Saturday, December 17, 2011

Walking through the day

Photobucket

 Five days more. Rasanya setiap hari yang mendatang post pasal PMR je sehingga hari penentu. Debar la!! Tak terkata! Baru je tadi post di group B.I.O HAZARDOUS :
together we laugh, we smile, we cry..can't believe this time when we're saying goodbye to Imtiaz B, and face the reality on this Thursday. seems only yesterday we had our PMR, hope batch 0911 we'll gain success. InsyaAllah, Amin (:
 Saya dah nak tinggalkan Imtiaz B, however, this school always in my heart. I gonna miss what happen there. Best school in the world kan! haha! Segalanya bermula dengan keperitan bila masuk first2 tingkatan satu. Tahun yang paling tak best, 2009. Saya memegang status budak sekolah menengah. haha! Saya paling tak suka tahun 2009 sebab waktu ney tak bercolourful lagi dengan kawan.One more things, rasa macam tak percaya status seorang MPP a.k.a Majlis Perwakilan Pelajar. Since, in my primary school, i never say yes to prefect! I love librarian, that's my best duty in my primary school :) #dedikasi la jugak.


 Naik form 2, sume dah berubah. Saya bukan MPP lagi. Saya lega, tapi rasa tak kuat nak layan pertanyaan orang lain kenapa dan mengapa saya tak pegang jawatan tu. Let that question go, I have no answer for that. Kalau saya pegang jawatan, rasa macam terikat. Baru saya tahu, susah sangat-sangat. Lain la kalau pengawas sekolah rendah, tengok orang buat salah pun tak kisah. Ney dah sekolah menengah, everything depends on school prefect! Tahun 2010, saya belajar erti persahabatan. Sweet sangat-sangat, semuanya indah la. Kawan je yang ada bersama dengan kita waktu tu, normal la duduk asrama. Ada masalah, tak lain tak bukan dengan kawan jugak kita share. All of them are my crying shoulders la, thanks all. #imissallofusomuch!


 Form 3, barulah sedar nak ambik PMR. Masa form 2, langsung tak kisah dengan result periksa. Tapi, bila dah form 3, kena fikir sume benda. Sikit pun tak boleh lepas! haha! Alhamdulillah, berjaya jugak lepas semuanya, walaupun hasilnya belum diketahui. Huh, memang tak boleh tidur malam la jawabnya. I'm afraid thinking of that. I want to be the best for my family, teachers, and school. Last, for myself! 

 Last but not least, i hope all ex-candidates PMR 2011, be  calm oke? Believe what have you done before. If we fail, that's not meant forever we fail. From the word of fail, we can learn something. Can learn more and more. InsyaAllah.

-FULL STOP-


No comments:

Post a Comment