Friday, December 2, 2011

Gelombang K-pop

Photobucket

 Sekarang ney orang sibuk duk cakap pasal Ombak Rindu, bese lah baru ditayangkan semalam, dah la diadaptasi daripada novel, mesti meletup la filem tu kan, tapi malam ney tak nak post anything pun pasal Ombak Rindu#padahal, niat di hati nak sangat tengok Ombak Rindu, bila la agaknya?

 Sebenarnya pelik jugak lah, zaman sekarang memang majoritinya gadis-gadis minat K-pop, bukan minoriti ea tapi majoriti!!Memang comel-comel artis korea, yang tu pun saya tak nafi..tapi sampai sekarang tak berapa nak kenal sape itu Goo Jun pyo, Jeon Jin Ho, Lee Min Hoo#sumber dari majalah, kalau search kat pakcik google pun foto mereka, memang confirm tak akan ingat muka mereka yang comel2 tu..sebab tu la tak cenderung mana dengan artis-artis K-pop ney, sebab da taw kelemahan susah nak cam muka sorang2#sumenye mirip belaka..

  • CIPTAAN ALLAH INDAH-INDAH BELAKA
 Sesungguhnya ciptaan Allah itu indah-indah belaka, kalau tak macam mana la orang boleh terjatuh cinta dengan artis Korea ney. Sampai sanggup letak status nak kahwin orang Korea#sume ney merepek kan!Daripada satu sumber, ada segelintir wanita apabila ditanya mengapa mereka sukakan drama Korea, lalu dijawab, "!Kami teruja dengan ketampanan hero mereka" Bila ditanya pula, bukankah wanita perlu menundukkan pandangan apabila melihat lelaki yang tampan? Jawapan yang diterima ialah, "Kami wanita tiada masalah bila melihat lelaki, berbanding lelaki yang diwajibkan menundukkan pandangan kerana mereka lebih terdedah kepada godaan bila melihat wanita!"

  • KEMBALI KEPADA KALAM ALLAH

 Dakwaan wanita itu pelik, 'kenapa wanita tidak mengapa, tetapi lelaki tidak boleh'. Kita tolak dulu dakwaan wanita tadi.  Sebenarnya Al-Quran menjawab kepada kita tanpa membezakan gender dengan satu keputusan bahawa :




  • BERPUTAR PADA SEJARAH
 Terlupakah kita kisah Nabi Yusuf a.s bersama wanita yang menggodanya? Ketika Nabi Yusuf  a.s melihat wanita tersebut yang sangat rupawan, lalu beliau menudukkan pandangan. Berbeza pula wanita yang menggoda Nabi Yusuf a.s. Wanita itu melihat Nabi Yusuf dengan penuh perhatian. Ketampanan Nabi Yusuf memukau kelopak mata daripada terus berkelip Akhirnya hanya dengan pandangan mata seorang wanita munculnya keinginan syahwat yang meledakkan nafsu perempuan itu.


 Post ney sekadar mengingatkan kita sahaja. #Macam biasa, tak ada kaitan yang hidup mahupun yang mati. Yang pasti, tak salah pun meminati mereka. Cuma, jangan terlaku taksub la. Kalau hero dengan heroin Korea boleh buat kita tangkap leleh kan, cuba kita imbas balik kesanggupan ayah dan ibu kita. Rasanya merekalah hero dan heroin kita. :) Mereka sahaja sudah mampu membasahi pipi kita..

p/s : for you, with trillions of love. <3



3 comments:

  1. saya sokong ape awak ckp...remaja zaman sekarang terlalu obses dgn k-pop..sehinggakn dlu sya pernah pergi ke satu program motivasi,..sbelum solat pun..mereka masih bercerita tntang k-pop...jd nya,,bdak yg xmnt k-pop pun..kna denda skali...

    ReplyDelete
  2. kesiannya la...tk pasa2 kena denda..

    ReplyDelete