Wednesday, December 28, 2011

Long Time Not See

Photobucket


 Long time, i'm not typping, blogging. Seriouly, rindu la. Tak tahulah apa sebanya tak update blog ney, nak kata malas, absolutely NOT. haha! nak kata rajin tak jugak. Maybe, tak datang idea atau mood in cloudy kut :). Hari ney, dengan penuh semangat kewajaan saya dah mula rajinkan diri. Update time! Macam buat lupa diri pulak jadi pemilik blog ney. 

 Blog Challenge dah start nak buat siput-siput dia. sorry la ea. Memang confirm la lambat habis 30 days # Blog Challenge. haha! Kepada si game maker, sorry la ea. InsyaAllah, kalau tak ada aral, saya buat sampai habis 30 hari. :)  Next year habis la kut. 

 2hb Januari 2012, hari Isnin. I'll start my step to Imtiaz A. macam tak percaya je! Itulah hakikat dan kenyataannya. Saya dah enam belas tahun. Diulangi, saya dah enam belas tahun. :) Sekejap betul masa berlalu. Bak kata Atiyah, 16 tak ada la banyak sangat. haha! For me, as our age increase, automatically everything will increase. Semua akan berubah. Dulu-dulu maybe tak matured kut. Tapi, lama-kelamaan ke'matured'an akan muncul dalam diri. :) 

 P, terfikir jugak, macam mana nak pergi sekolah? Jalan tinggal separuh. :'(. Honestly, bila tengok berita tentang hakisan yang berlaku kat Teluk Lipat, i'm speechless! Tak tahu nak kata apa, sedih semestinya! Siapa yang tak sedih bila tengok keadaan tu terjadi dekat tempat kita menimba ilmu. Harap-harap Allah lindungi kita semua, dan harap-harap Imtiaz dapat bertahan sampai bila-bila. Moga, saya sempat belajar kat situ sampai saya memegang result SPM 2013. :'( O, my school!


 Buat IQT, bye2 la. Niat tak kesampaian. Tapi, tak apa. Belajar kat mana-mana pun sama sahaja asalkan pandai bawa diri. Bak kata Syida, best kalau saya betul-betul dapat IQT. Itukan impian saya :) Maybe la, tapi saya dah tekad, betul-betul nak stay kat Imtiaz sampai saya form 5. Tak lama pun, 731 hari bersamaan 24 bulan. Sekejap je tu! Yakin pada diri, mesti boleh punya. Now, Imtiaz in my heart la! 

 Ada masa, saya akan update lagi, kira hari-hari last bersama blog sebelum masuk asrama. Clear kan apa yang belum di clear. Lepas ney, memang tak ada masa langsung nak update. Lainlah kalau duduk kat rumah, tak menginap di asrama, bila-bila masa boleh update, up followers. Tapi, tu bukan saya la. :) 

-FULL STOP-













5 comments:

  1. hahaha..lawa lappy tu.. eh..next year akak 20...xbest.. bersyukur la masih lagi belasan tahun..hahahaha.. teluk lipat kat mana eh??? =.=

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. muda lagi akak 20, sikik je tu, teluk lipat kat dungun. :)

    ReplyDelete
  3. betul tu klu belajar dekat mana2 pun tak kesah asalkan belajar dan berusaha iAllah berjaya :)

    ReplyDelete
  4. betul sesangat, ramai doh beno er bagi nasihat gney. last2 yg asal tu la dipih, asal pndai bwk diri. :)

    ReplyDelete
  5. kan kan? takde la byk sgt kan? HAHA!

    ReplyDelete