Sunday, December 18, 2011

Crawling through the day

Photobucket

 How are you feel today? Happy or sad? Btw, i hope all of u are in the pink oke? First, tadi blogwalking di blog k atika. Memang superb blog k atika. Cantik dengan penuh pengisian. Boleh kata, saya dah jatuh hati la. InsyaAllah, saya akan cuba update blog k atika dari semasa ke semasa. Sekali jenguk, sedap je mata memandang. 

 Sebenarnya memang betul pun, blogging ney ada batasnya jugak. Kalau kita jadikan blogging ney satu medium untuk sebarkan dakwah, bukankah dikira satu ibadah. InsyaAllah, sama-sama kita praktikkan. Tapi, satu je masalah, sebagai pembaca tidak perlu menghakimi seseorang yang menjadikan blog sebagai tempat untuk berdakwah.  Atas niat seseorang la. Kita hanya membaca, tambah ilmu pengetahuan. Bukan ke lagi bagus daripada dapat dosa mengadili mereka dengan tidak mengetahui apa-apa.

  
  22hb! Tiada daya dan kekuatan selain dengan pertolongan Allah. Hanya kepada Allah sahaja sebaik-baik tempat pengharapan. Ingatlah Allah dalam suka, InsyaAllah akan ingat kita dalam duka. Bukankah Allah telah berfirman : "Sesungguhnya selepas kesulitan itu akan ada kemudahan". InsyaAllah, Allah akan membantu hambaNya.

 Sekiranya ada sesuatu yang berlaku, jangan bimbang. Redhailah setiap kenyataan, kerana dari situ kita akan terus belajar menghadapi masalah yang tidak mampu kita ubah. Hanya yang dapat kita lakukan ialah menghadapi dengan penuh kesabaran dan keimanan. Wallahu a'lam.


-FULL STOP-







3 comments:

  1. salam cik afina,,,yaya nk gtaw blog awk da d tag oleh yaya...bile sng t dtg sngh ye.. =)
    http://sweetyayalicious.blogspot.com/2011/12/tag.html

    ReplyDelete