Friday, December 16, 2011

Let bygones be bygones

Photobucket

 Alhamdulillah, akhirnya menjadi jugak blogskin ney, dengan usaha yang tak la sekuat mana macam nak hadapi PMR, haha! pape pun, i'm glad for myself. At least, rasa sakit hati hilang~. Fresh! Tak payah nak kotori blog ney dengan HARSH words. Mintak tolong respect saya. Tak susah pun. Awak tinggalkan footprint awak bukan untuk mencaci maki hamun orang lain, buat la kerja senonoh sikit! Tu pun nak kena ajar?

 Masuk tadika balik la awak ea. Belajar adab semula. Bukan saya nak kata yang saya ney terlalu beradab, tetapi saya cuma nak mengingatkan sahaja. Bukan hidup ney kena saling ingat-mengingati? Macam yang awak kata dekat saya, saya hipokrit kan? Nak tanya jugak awak, berapa tahun awak kenal saya? Fikirlah sendiri..


 Kes pun dah lama tutup sebenarnya. Let bygones be bygones. Let Allah deal with the things you do, cause consume in my heart will consume me too. Saya cuma manusia biasa. Tak pernah lari daripada kesalahan. Tetapi, satu je nak pesan, kita tiada hak untuk menilai orang lain. Lihat diri kita dulu. Kalau awak tegur saya cara yang baik tak apa, ney macam nak bukak aib je. Apa-apa pun, maafkan itu cara yang terbaik. :))

 Ada beberapa hari je lagi result nak keluar. Debar yang teramat. Tawakal je kepada Allah, sebab usaha dah ada. Allah sudah tetapkan yang terbaik untuk hambaNya. Hanya redha dan pasrah dengan ketentuanNya. Btw, saya nak ucap terima kasih bebanyak kepada semua kawan-kawan yang support saya. Jasa awak semua amat dihargai. InsyaAllah, ukhuwah fillah hingga akhir hayat. Amin.

 Buat awak yang pergi bercuti di Melaka. Bersyukurlah ye. Saya duk terperuk je kat rumah ney. InsyaAllah, kalau tiada aral tahun depan dapatlah pergi bercuti. Doa-doakanlah. Saya pun jealous jugak orang dapat bercuti dengan family. Hanya mampu tersenyum je.

 For my eldest brother, selamat mengembara negara orang. Take care oke! Kami semua mendoakan along di sana. Don't forget Allah, InsyaAllah. Allah always with us.



-FULL STOP-

No comments:

Post a Comment