Saturday, March 10, 2012

Wonderful Holiday ? Maybe .

Photobucket

 Hari-hari cuti didampingi worksheet dan 'Love Letter From Him'. Sibuk la jugak cuti ney. Kena buat latihan 11 subjek menjelang exam, kemudian kena qadha' balik muka surat yang tertinggal masa kelas tasmi'. Memang  banyak, tapi benda ney tak membebankan pun. At least, dengan menyibukkan diri boleh tinggalkan perkara yang menyakitkan hati. Tak ada la timbul perkataan bosan bila duduk kat rumah. 


 Tapi, yang sedihnya bila buat latihan tengok soalan add math, macam dah lupa benda yang cikgu ajar. Ney baru buat latihan, belum periksa lagi. Tak tahu la nak kata macam mana, speechless kut ! Biologi, sekadar baca. Faham sikit-sikit tu kira oke la. Yang pasti, otak saya bukan otak sains. Haha! Yang tu la masalahya. Ade orang syorkan saya jadi doktor? Mungkin bukan masanya lagi saya mengubah cita-cita. Memang la sekarang doktor perempuan makin berkurang. Majoritinya doktor dari kalangan kaum Adam. Especially, doktor pakar sakit puan. Dan mungkin sukar pada zaman sekarang nak cari doktor muslim. InsyaAllah, mana lah tahu satu hari dah cenderung dengan sains. Btw, Kimia terbaik.


 Along belayar menuju ke Argentina. Very long, long journey. Best sangat bila dapat jelajah dunia, dapat kenal tempat orang, dapat timba ilmu. Saya tak memasang angan-angan sampai tahap tu, kalau boleh just dapat pergi oversea sambung belajar. Kena study sungguh2 la, nasihat kakak2 form 5, kena start betul2 daripada form 4. Kalau tak, naik form 5 akan menyesal sampai bila-bila. 







1 comment:

  1. Assalamualaikum, hai hai :) Kita sama lah, Form 4! Yeah, dapat jumpa blogger sebaya! Oh, cita-cita saya pun nak jadi Doktor! Yup, setuju sangat dengan pendapat awak, doktor daripada kaum Adam sekarang paling banyak, kan? Lagi satu, saya tak suka AddMath. Hahaha, benci kot! Saya pun pelajar Sains jugak. Selamat berkenalan!

    ReplyDelete