Friday, November 18, 2011

ujian untuk mengajar hambaNya



Hari yang cerah untuk jiwa yang sepi, ha3..lirik lagu Peterpan..sesuai sangat2 untuk gambarkan keadaan pada hari ney..hati ney sakit sangat2..nobody can be my antidote, except my prayers towards Allah..sedih la!!one statement, just be patience with the days that I have to face after this..



Allah ajar kita melalui perpisahan supaya kita lebih menghargai, mengenal erti sebenar erti kehidupan..Ya Allah, sukar untuk aku menjadi seorang mujahidah..sukar untuk aku mengikut jejak langkah serikandi wanita Islam dahulu kala..yang pasti aku cuma hambaMu yang benar-benar lemah, yang sentiasa mengharapkan petunjuk dariMu..

Biarlah rahsia hati hanya Allah yang tahu..seperit mana pun hati ney sakit yang pasti hanya pada Allah penyembuhnya..situasi yang berlaku tahun lepas kembali berputar semula..mampu ke aku bertahan, kerana aku tahu dan akur bahawa aku benar-benar lemah!!!

Luaran nampak happy, tapi dalaman ney sape yang tahu bahawa si pemilik hati punya 1001 masalah yang melanda..herm, redha dengan ketentuan Allah, stop comlaining what has been arranged..




-FULL STOP-

No comments:

Post a Comment